loading...
اتومبیل های فوق العاده
محمد ناظر بازدید : 141 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

»» بررسی تویوتا کمری XLE هیبرید ۲۰۱۳

خرید سدان های هیبریدی، بیشتر به خاطر مصرف سوخت بهینه است. با این حال، کمری هیبرید XLE چیزی بیشتر از یک ماشین کم‌مصرف است. سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا (EPA) مصرف سوخت کمری هیبرید XLE (مدل ۲۰۱۳) را 5.47 لیتر در بزرگراه و 6.03 در شهر عنوان کرده که مصرف بسیار بهینه‌ای است.

Toyota Camry Hybrid XLE

Toyota Camry Hybrid XLE


ویژگی‌های جدید مدل ۲۰۱۳
تویوتا سال گذشته طراحی این مدل را تغییر داد و امسال، تغییر چندانی در آن ایجاد نکرده است. به جز علامت هشدار ترافیک در عقب، طراحی بیرونی آن، دست نخورده باقی مانده است. در داخل امّا، شرایط متفاوت است. این خودروی سدان هیبریدی، صفحه نمایشی ۶ اینچی در خود دارد و پنل‌های درها، برای باز و بسته شدن، راحت‌تر شده‌اند. کابین این خودرو، فوق‌العاده راحت است و با قیمت ۲۷۶۷۰ دلار، به صرفه به نظر می‌رسد. طراحی چرم فرمان، طراحی‌های با نمای چوبی در داخل، هواگیرهای عقب، چراغ‌های مه شکن و آینه‌هایی که همیشه شفاف می‌مانند، در کنار چرخ‌های ۱۷ اینچی از آلیاژ آلومینیوم از دیگر مشخصات این خودرو به شمار می‌روند. محل وسایل پیش‌بینی شده و صندلی‌های عقب نیز به اندازه کافی بزرگ هستند.


چیزی که انسان را غافلگیر می‌کند، نمایش غیرقابل انتظار کمری هیبرید است. این ماشین، مخصوص مسابقه نیست، ولی سریع‌تر از هر سدان هیبرید دیگر شناخته شده است (خودروهایی مانند: هیوندای سوناتا هیبرید و فورد فیوژن). کمری هیبرید از موتور ۲/۵ لیتری آتکینسون بهره می‌برد که قدرت و گشتاور تولیدی آن بالاتر از مدل‌های گذشته است. باید گفت که وقتی صحبت از ماشین‌های هیبریدی می‌شود، تویوتا حرف اول را می‌زند.


موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر خطی این خودرو، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۱۱/۵ نیوتن متر نیز گشتاور تولید می‌کند. این موتور در کنار سیستم موتور الکتریکی و باتری عمل می‌کند که در مجموع، قدرت خروجی سیستم ترکیبی به ۲۰۰ اسب بخار می‌رسد. گیربکس CVT انتقال پیوسته قدرت را به چرخ‌های جلو انجام می‌دهد. هنگامی که سرعت پایین است، نیروی محرکه هیبریدی، تنها از موتور الکتریکی تغذیه می‌کند که این موضوع، به ویژه در رانندگی در شهر که با کاهش سرعت و توقف‌های زیادی همراه است، صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت به همراه خواهد داشت. به طور کلی، تکنولوژی هیبریدی به کار رفته در کمری یکی از بهترین انواع آن در جهان است. تغییر پیشرانه از موتور الکتریکی به موتور بنزینی، در مقایسه با دیگر مدل‌های مشابه، کاملاً نامحسوس است.


اگر تاکنون خودروی هیبرید نرانده باشید، برای ترمز گرفتن، احتمالاً نیاز به زمان خواهید داشت. اگر فشار لازم به پدال ترمز وارد نشود، ممکن است کمی کنترل ماشین با مشکل روبرو شود. همچنین این خودرو می‌تواند در حالت کاملاً الکتریکی قرار گیرد؛ ولی این حالت بیشتر با شارژ کامل و در محل پارکینگ توصیه می‌شود.


در کل، کمری هیبرید XLE مدل ۲۰۱۳ یک خودروی سایز کوچک سدان فوق‌العاده و با آخرین تکنولوژی مصرف بهینه سوخت هیبریدی است و به عنوان یک خودروی نمونه هیبریدی، ارزش تجربه کردن را دارد. همچنین، تویوتا یک جایگزین مناسب را برای نیرو محرکهٔ بنزینی کمری پیشنهاد می‌کند که در بهینه‌سازی مصرف سوخت، بسیار مؤثر است: موتور چهار سیلندر کمری. بنابراین، شرایط و نیازها را می‌توان در نظر گرفت و از بین دو نوع موتور، انتخاب کرد.


قیمت یک دستگاه کمری XLE هیبریدی از 27,366 تا 31,832 دلار می باشد. و با گارانتی 8 ساله یا 160 هزار کیلومتری به فروش می رسد.
محمد ناظر بازدید : 49 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

»» کانسپت های تویوتا در نمایشگاه توکیو 2013

تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیو ، لشگری از کانسپت های خود را برروی صحنه فرستاد . در میان این کانسپت ها  FT-86 Open و FCV  مهمترین خودروها  به شمار می رفتند که به نظر می آید به زودی وارد خط تولید خواهند شد .

Toyota FT-86 Open Concept

Toyota FT-86 Open Concept

FT-86 Open Concept : این کانسپت برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و حالا دوباره با اندکی تغییرات به توکیو رفته است . فرمان این نسخه در سمت راست قرار دارد و به جعبه دنده ی اتوماتیک مجهز شده است . نمایش مجدد این خودرو در نمایشگاه توکیو ، احتمال تبدیل شدن این خودرو به یک خودروی تولید محدود را رد کرد و حال باید منتظر بود تا این خودرو وارد خط تولید گردد . بنا بر شایعات نسل بعدی FT-86 برروی پلت فرم خودروی اسپرت اقتصادی که محصول مشترک تویوتا و ب ام و خواهد بود ، شکل خواهد گرفت .

FCV concept : از هیدروژن برای سوخت مصرفی این کانسپت استفاده شده است . مدت زمان سوخت گیری این کانسپت 3 دقیقه است و با شارژ کامل مخزن قادر خواهید بود مسافت 500 کیلومتری را بپیمایید . استفاده از خطوط شناور کاملا تداعی کننده ی این است که خودرو از سوختی پاک بهره می برد . سیستم پیشرانه ی این کانسپت شامل سلول های سوختی سبک و جمع و جور ، دو مخزن هیدروژن با فشار 70 مگاپاسکال و موتورهای الکتریکی می باشد . حداکثر قدرت خروجی این کانسپت 134 اسب بخار است .

JPN TAXI concept : این کانسپت با الهام از فرهنگ ژاپنی و مهمان نوازی آن ها شکل گرفته است . یک در بزرگ الکتریکی و نزدیکی به سطح زمین امکان ورود و خروج آسان رابرای مسافران مهیا کرده است . نسل جدید سیستم های هیبریدی LPG برای این تاکسی استفاده خواهد شد .

FV2 concept: در این کانسپت شما به طور مستقیم با ماشین درگیر خواهید شد و به نوعی شاهد تلفیق روح صنعت و آدمی هستیم . اهرم فرمان حذف شده است و برای کنترل FV2 راننده باید با شیفت کردن وزن خود خودرو را به چپ ، راست ، جلو و عقب هدایت کند . وضعیت ایستاده ی راننده تداعی کننده ی ارابه رانان زمان های قدیم است . برای ارتباط بیشتر با راننده ، FV2 قادر خواهد بود صدا و تصویر راننده  را دریافت کند تا حالت روحی وی را تشخیص دهد . همچنین اطلاعات مسیر را لحظه به لحظه به تک سرنشینش ارائه می دهد . برای تجربه  کردن رانندگی با FV2 ، تویوتا برنامه ای برای گوشی های هوشمند طراحی کرده است که هم اکنون در دسترس می باشد .

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 62
  • بازدید کلی : 1,544